logo esimene osa teisipäev 07 mai 2024  
logo teine osa  
logo kolmas osa
Vanemad aastakäigud 2018 2019 2020 2021 2022 2023 2024
  Järgmine Reisimaailm ilmub juuni 2024
reisimaailma logo
tutvustus
tellimine
kontakt
viited
uudised
ajalooline Kreeka
 
Buy Veneto – Veneto for you
Ilmunud Reisimaailmas 6, 2002
Veneetsia on kindlasti üks turistide suurimaid lemmikuid maailmas. Vaatamata sellele korraldas Veneetsia linn koos Veneto provintsiga sel suvel esimese rahvusvahelise workshopi ‘Veneto for you’ turismifirmadele ja ajakirjanikele. Miks küll? 700 000 elanikuga linna külastab aastas niigi üle 6 miljoni turisti. Enamus on küll ühepäeva turistid, sest kõikide teenuste, hotellide ja parklate hindu peetakse liiga kõrgeks. Tipphooajal on aga linn nii ülerahvastatud, et vaevalt suudetaks suurema massiga hakkama saada.

Kohapeal tundus, et üks ürituse eesmärkidest oligi just eelkõige ühepäevakülaliste meelitamine Veneto provintsi vähemtuntud paikadesse, sest paljud autoturistid veedavad Veneetsias päeva ja kihutavad kohe edasi Firenze suunas.

Suur osa kutsutud firmadest olid väikesed perefirmad, kes spetsialiseerunud just kultuuri-, gastronoomia- ja veinireiside korraldamisele ning individuaalpakettidele.

Üllatav oli näha, kui suurejooneliselt oli kogu üritust ette valmistatud ja kui palju osalejaid kutsutud. Paraku tekkis ka just kogu ettevõtmise suuruse tõttu veidi itaaliapärast segadust, eriti just väljasõitudega provintsi.

Veneto provintsis on tõesti palju kauneid kohti. Kõigepealt muidugi ajaloolised Padua, Vicenza ning Romeo ja Julia romantiline kodulinn Verona. Kõige rohkem tuntakse vast suusakuurorte Dolomiitides ja Lago di Garda kaunist ümbrust. Täiesti teenimatult on tähelepanuta jäänud aga Po jõe delta rahvuspark või näiteks Valdobbiadene, kus valmistatakse vahuveini Prosecco’t. Itaalias on väga populaarsed ka Veneto plaažid, kuna liiv on valge ja peen ning rannariba hästi lai.

Kõige lähemal Veneetsiale on Lido, kõigest 15 minutit paadiga Püha Markuse väljakult. Atmosfäär on aga Lido’l juba täiesti erinev – rohelusse uppuvad sajandialguse villad, suured pargid ja loomulikult kirkalt sinine meri 12 km pika liivarannaga. Lido on trendikas ja kallis kuurort. Kokku on aga Venetos umbes 100 km võrratuid liivarandu. Kõikidesse nendesse kaunitesse kohtadesse korraldati ka väljasõite. Kahjuks sai ajapuuduse tõttu valida vaid ühe.

Itaallased kasutavad oma maailmakuulsat kokakunsti suurepäraselt turismi reklaamimisel. Igas regioonis ja isegi igas pisikeses külas on midagi kuulsat ka köögipoolel, kusjuures seda toetatakse ja propageeritakse riiklikul tasemel. Enamasti on need tooted ka tõesti suurepärased, kuigi tuleb ette ka seda, et sõidad sadu kilomeetreid laialt reklaamitud juustu proovima ja oled veidi pettunud - juust on küll hea, aga mitte maailma tipp, mis sest, et tehtud käsitsi vaid hommikul lüpstud piimast ja sajandite vanuses anumas.

Aga reklaam töötab hästi ja eriti Saksamaal on spetsiaalsed gastronoomiareisid Itaaliasse tõusev trend. Söögile nii suure tähelepanu pööramine võib mõnele veider tunduda, aga itaalia köök väärib erilist tähelepanu, sest on tõepoolest üks Euroopa parimaid ning perekondlik söömaaeg Itaalia kultuuri lahutamatu osa. Kohalikku kööki ja põllumajandussaadusi tutvustas usinalt ka Veneto for you. Just priiskavalt rikkalikud söömaajad ja degusteerimised olid kogu workshopi programmi kõige paremini korraldatud osa. 400 inimese toitlustamine lauas teenindusega ei ole naljaasi. Kusjuures toidud olid tõesti maitsvad.

Kogu workshopi tippsündmus oli aga Veneetsia linnapea korraldatud kuninglikult suurejooneline õhtusöök Doodžide palee hunnitult kaunis sisehoovis. Võib-olla on turismi edendamist üheks prioriteediks pidav Tallinna linnavalitsus ühel päeval valmis kinni maksma sadade külalistega workshopi korraldamist, aga vaevalt nad siis ise osalema kipuvad. Paraku on aga nii, et kui tahad turiste oma maale meelitada, siis pead kõigepealt hea söögi, joogi ja ka isikliku tähelepanuga poputama reisifirmasid ja ajakirjanikke. Klantsivatest brošüüridest ja ilusast jutust üksi ei aita.

Eestist osales turismifirmade workshopi töös Maarika Toomel Estravelist, kes pidas kogu üritust igati õnnestunuks. “Sain kolm-neli väga head kontakti ja loomulikult hästi palju infot ja eks ka teiste omasugustega kohtumine on kasulik, saab töökogemusi vahetada.” Siis Maarika mõtleb veidi ja lisab muiates: “Hea, kui sulle aeg-ajalt meelde tuletatakse, et jalgratas on juba ammu leiutatud, ainult et kellegi teise poolt ja veidi eemal. Omamoodi on see tore tunne. Taipad, et tegelikult ajame sama asja.” Kui küsisin, kas midagi korralduse poolel ka häiris, siis mainis Maarika kõigepealt veidi lünklikku infot. Nii näiteks polnud tal enne kohalejõudmist ettekujutust sellest, kui suure üritusega on tegemist ja millistest riikidest on külalisi kutsutud.

Samuti jäi arusaamatuks temaga kohtuda soovivate firmade pikk nimekiri, kus puudusid igasugused selgitused. Nagu kohapeal selgus, oli enamasti tegemist B&B pakkujatega ning suuri incoming suppliereid, kes Estravelit eriti huvitavad, oli vähe. Parema eelinfo korral oleks võinud palju aega kokku hoida. “Aga ega see kõik eriti ei seganud, sest üritus oli tore ja töine ning Veneetsia imeliselt kaunis,” on Maarika veendunud, ”nüüd tean, et on siiski olemas see Veneetsia aura või hõng, millest nii palju räägitakse, aga mida pildi ja jutu vahendusel ei taju. Selle mõistmiseks peab südame ja silmad avama ja näha-tunda tahtma.”

ANNA GERRETZ
STEFAN DE MUYNCK
© Euromedia

 
   
 09-04-2024
Ilmus Reisimaailma 2024. aasta esimene number...
Loe lähemalt!
© 2001 www.ww.ee